0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Philip Davali
Foto: Philip Davali

Hvis skolen skal i en mere praksisorienteret retning, vil der også blive brug for at introducere lærere med andre baggrunde i folkeskolen, lyder det fra børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S). (Arkivfoto)

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Rosenkrantz-Theil starter opgøret med den teoretiske skole: Vores fagrække afspejler, at vi har et for smalt dannelsesbegreb

Den danske folkeskole har halvt så meget praktisk undervisning, som i Norge og Sverige. Derfor har undervisningsministeren og parterne i ’Sammen om Skolen’ hentet inspiration fra Norge til, hvordan man kan få mere praksis i skolen og derved udvide skolens dannelsesbegreb, som ifølge ministeren er blevet »for smalt.«

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på