0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Daniel Hjorth/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Daniel Hjorth/Politiken/Ritzau Scanpix

PPR er vigtig for arbejdet med inklusion i skolerne, men ikke alle steder fungerer det tværfaglige samarbejde optimalt.

Inklusionens benspænd: PPR indkaldes for sent og giver råd, der er svære for lærere at bruge i klassen

En ny rapport udpeger de udfordringer, der går igen på tværs af kommuner i samarbejdet mellem PPR og skoler. En mere praksisnær tilgang og tydelig ledelse kan styrke samarbejdet, mener eksperter.

Nyheder
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Samarbejdet mellem lærerne, der står i klasseværelset, og de ansatte i kommunernes Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR), bliver ofte omtalt som helt essentielt for skolernes inklusionsarbejde.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Vil du lære os bedre at kende?

Prøv Skolemonitor uforpligtende i 14 dage

Prøv nu