0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Eugene Hoshiko / Ritzau Scanpix
Foto: Eugene Hoshiko / Ritzau Scanpix

Det øger elevernes sociale samvær, når mobilerne er låst væk, viser en ny, stor DPU-undersøgelse.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Stor undersøgelse: Strikse mobilregler giver forbedret samvær

Der er stor forskel på skolernes regler for mobiltelefoner, viser den hidtil største undersøgelse af området. Strikse regler giver ro og mere samvær, mens mindre strikse regler kan øge den digitale dannelse.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Mobiltelefonen skal væk, så den ikke forstyrrer i timerne. Det er en hyppig begrundelse for, at skolerne laver mobilregler. Men som en sideeffekt opnår skolerne også at styrke elevernes sociale samvær.

Det viser den hidtil største og mest repræsentative undersøgelse af skolernes mobilregler, der nogensinde er lavet. Det er DPU, Aarhus Universitet, som står