0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Peter Ulholm, direktør i Learnlab, understreger i en mail til Skolemonitor, at indlægget ikke er skrevet af chatrobotten ChatGPT.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk


Debat: Skolen svigter sin dannelsesopgave, hvis den ikke forholder sig aktivt til den digitale udvikling

Den omdiskuterede chatrobot ChatGPT gør det endnu mere presserende at få teknologiforståelse ind på skoleskemaet. På den længere bane er det nødvendigt med en diskussion om, hvordan kunstig intelligens kan bruges som pædagogisk redskab, mener dagens debattør.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Digitalisering og konsekvenser af digitalisering har – måske lidt overraskende – domineret den skolepolitiske debat her i det nye år.

Børne- og undervisningsminister Mathias Tesfaye (S) har slået til lyd for, at skolen skal være mere analog og har endda truet med, at hvis denne tendens fortsætter,