Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningDe seneste to år har budt på ny brug af teknologi i den danske folkeskole.
Her tænker mange nok først og fremmest på behovet for fjernundervisningsteknologier og udbredelsen af eksempelvis Zoom, Google Docs og Aula – og det er imponerende at se, hvordan både lærere og børn har klaret sig igennem, hvad der mildest talt kan kaldes en udfordrende tid.
Men teknologi er mere end bare platforme til fjernundervisning. I en stadig mere digital hverdag, hvor børn og unge bruger stigende tid i digitale verdener, er det afgørende, at vores undervisere er klædt på og tør dykke ned i teknologisk forståelse – og udforske sammen med eleverne, hvordan den teknologiske og digitale verden blandes sammen med den analoge og virkelige.