0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Presse
Foto: Presse

Dennis Eirup fra Acer Danmark giver tre råd - i samarbejde med Future Classroom Lab - om digital undervisning.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk


Debat: 3 tips til at komme i gang med mere digital og teknologisk undervisning

Teknologi fylder stadigt mere i elevernes hverdag og er et glimrende redskab til både øget faglighed og til at fange elevernes opmærksomhed. Derfor kommer der her 3 råd fra ACER i samarbejde med Future Classroom Lab om, hvordan du udnytter teknologien – uanset dit fag.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De seneste to år har budt på ny brug af teknologi i den danske folkeskole.

Her tænker mange nok først og fremmest på behovet for fjernundervisningsteknologier og udbredelsen af eksempelvis Zoom, Google Docs og Aula – og det er imponerende at se, hvordan både lærere og børn har klaret sig igennem, hvad der mildest talt kan kaldes en udfordrende tid.

Men teknologi er mere end bare platforme til fjernundervisning. I en stadig mere digital hverdag, hvor børn og unge bruger stigende tid i digitale verdener, er det afgørende, at vores undervisere er klædt på og tør dykke ned i teknologisk forståelse – og udforske sammen med eleverne, hvordan den teknologiske og digitale verden blandes sammen med den analoge og virkelige.