Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningVi skal snart igen i gang med den obligatoriske diskussion om, hvorfor folkeskolen fejler.
Hvorfor der er for meget elevfravær, manglende seksualvejledning, svigt af de begavede, svigt af de svage, svigt af midtergruppen, svigt af fællesskabet, individet, arbejdspladserne, samfundet og lærerne, der ikke ved nok om kristendom og er dovne, mens eleverne dumper i dansk og matematik.
Problemet er ikke kritikken. Problemet er modsvaret fra lærernes fagforening, DLF.
Den pædagogiske institution
Jeg kan godt forstå, at det er næsten umuligt at forklare til en journalist, hvad det vil sige at være pædagogisk professionel. Men hvad laver lærernes fagforening i den forbindelse?
Jo, DLF bruger alt tiden på, hvordan den kan samarbejde bedst med Kommunernes Landsforening, så læreren ikke ses som b