0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Privatfoto
Foto: Privatfoto

Lærer Iben Benedikte Valentin Jensen føler, at DLF har mistet den faglige stolthed.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk


Lærer: DLF svigter lærernes faglige stolthed med sit ensidige fokus på løn

Danmarks Lærerforening har for meget fokus på løn og samarbejde med KL og for lidt fokus på pædagogik og lærernes faglige stolthed, skriver folkeskolelærer Iben Benedikte Valentin Jensen.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Vi skal snart igen i gang med den obligatoriske diskussion om, hvorfor folkeskolen fejler.

Hvorfor der er for meget elevfravær, manglende seksualvejledning, svigt af de begavede, svigt af de svage, svigt af midtergruppen, svigt af fællesskabet, individet, arbejdspladserne, samfundet og lærerne, der ikke ved nok om kristendom og er dovne, mens eleverne dumper i dansk og matematik.

Problemet er ikke kritikken. Problemet er modsvaret fra lærernes fagforening, DLF.

Den pædagogiske institution

Jeg kan godt forstå, at det er næsten umuligt at forklare til en journalist, hvad det vil sige at være pædagogisk professionel. Men hvad laver lærernes fagforening i den forbindelse?

Jo, DLF bruger alt tiden på, hvordan den kan samarbejde bedst med Kommunernes Landsforening, så læreren ikke ses som b