Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningSkoleelever skal have ’noget ekstra’ efter nedlukninger og onlineundervisning. De oplever øget mistrivsel, det er alle enige om, og der tales samtidigt om et ’læringstab’ og ’læringshuller’.
Derfor gives der nu millioner af kroner til at rette op på det. Men lytter man til den aktuelle uddannelsespolitiske debat, ser skolehistorien ud til at gentage sig ved at indsatserne iværksættes adskilt.
Adskil trivsel og læring
I et debatindlæg 8. april 2021 skrev erhvervspsykolog Lykke C. Mose, at det ikke giver mening at adskille trivsel og læring. Jeg kunne ikke være mere enig.
Og jeg kan tilføje, at når vi ser p