0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Privatfoto
Foto: Privatfoto

Skoleelever skal have ’noget ekstra’ efter nedlukninger og onlineundervisning, skriver Maria Christina Secher Schmidt.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk


Debat: Lyt til eleverne, når trivsels- og læringshuller skal fyldes op efter corona

Kommuner og skoler bør sammentænke de faglige og sociale indsatser, når de skal indhente det tabte efter skolenedlukningerne, skriver Ph.d. og lektor ved Københavns Professionshøjskole, Maria Christina Secher Schmidt.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Skoleelever skal have ’noget ekstra’ efter nedlukninger og onlineundervisning. De oplever øget mistrivsel, det er alle enige om, og der tales samtidigt om et ’læringstab’ og ’læringshuller’.

Derfor gives der nu millioner af kroner til at rette op på det. Men lytter man til den aktuelle uddannelsespolitiske debat, ser skolehistorien ud til at gentage sig ved at indsatserne iværksættes adskilt.

Adskil trivsel og læring

I et debatindlæg 8. april 2021 skrev erhvervspsykolog Lykke C. Mose, at det ikke giver mening at adskille trivsel og læring. Jeg kunne ikke være mere enig.

Og jeg kan tilføje, at når vi ser på de sidste 10-15 års fokus på skabe mere inklusion i skolen, så har det kun været med til at und