0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Privat
Foto: Privat

Læreruddannelsens undervisere frisættes, så de ud fra personlighed og faglige integritet kan udvælge, hvad de studerende skal præsenteres for, skriver Mads Egekov.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk


Debat: Læreruddannelsens målstyring spænder ben for dannelsen af kritisk tænkende lærere

På læreruddannelsen vidste de studerende præcis, hvilke kompetencer der kunne fremtvinge et 12-tal. De opstillede mål gav kun én faglig hovedvej, som var legitim for de studerende at benytte, skriver lærer og studerende i pædagogisk filosofi Mads Egekov.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst