0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix
Foto: Niels Ahlmann Olesen/Ritzau Scanpix

Alexander von Oettingens bog 'Pissedårlig undervisning' er både selvmodsigende, skyldig i misforståelser, og den undsiger en hel profession, nemlig lærerprofessionen, mener Lars Qvortrup.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk


Lars Qvortrup i svar til von Oettingen: Vi kommer længere med forskning end med pissedårlig undervisning

Evidensforskning kan sige, hvad der virker bedst i 90 ud af 100 tilfælde. At bruge den viden i den professionelle praksis er et langt bedre udgangspunkt end det, Alexander von Oettingen foreslår i sin bog – nemlig at vejen til god undervisning er dårlig undervisning, skriver Lars Qvortrup.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I min kommentar mandag 9. september, hvor jeg tog udgangspunkt i Alexander von Oettingens bog Pissedårlig undervisning, stillede jeg tre spørgsmål: