Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningDet bedste, der kan ske, er at blive kritiseret. Så ved man, at man har fat i noget, der er vigtigt, og noget, der er værd at være uenig om. Det modsatte er næsten ikke til at bære: at man skriver noget, ingen gider at læse og tage notits af.
Derfor er jeg glad for, at Lars Qvortrup kommer med en kritik af min bog Pissedårlig undervisning. En bog, som Lars Qvortrup synes er mærkelig, og som - efter hans mening - gør sig skyld i mindst tre fejl. Den gør sig skyld i selvmodsigelser, den gør sig skyld i misforståelser, og den undsiger lærerprofessionen. Når man skriver en debatbog med en stærkt provokerende titel, så er den fyldt med modsætninger, misforståelser og kritik. Hvad skulle den ellers være? Hvorfor skulle man ellers skrive en debatbog? Så Lars Qvortrup, du har helt ret: Pissedårlig undervisning er en mærkelig bog.
Det lægger den nu heller ikke skjul på. Allerede forordet afslører: »Bogen er ikke en systemati