0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

»Når man skriver en debatbog med en stærkt provokerende titel, så er den fyldt med modsætninger, misforståelser og kritik,« lyder det fra prorektor Alexander von Oettingen, efter at Lars Qvortrup har rejst en kritik af bogen 'Pissedårlig undervisning'.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk


Von Oetttingen i svar til Qvortrup: Forskning begår et stort fupnummer

Lars Qvortrup har rejst en kritik af Alexander von Oettingens bog 'Pissedårlig undervisning'. Men den evidensforskning, som Qvortrup selv er en del af, bilder os ind, at den kan løse stort set alle problemer. Det er det store fupnummer, skriver von Oettingen i et svar.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det bedste, der kan ske, er at blive kritiseret. Så ved man, at man har fat i noget, der er vigtigt, og noget, der er værd at være uenig om. Det modsatte er næsten ikke til at bære: at man skriver noget, ingen gider at læse og tage notits af.

Derfor er jeg glad for, at Lars Qvortrup kommer med en kritik af min bog Pissedårlig undervisning. En bog, som Lars Qvortrup synes er mærkelig, og som - efter hans mening - gør sig skyld i mindst tre fejl. Den gør sig skyld i selvmodsigelser, den gør sig skyld i misforståelser, og den undsiger lærerprofessionen. Når man skriver en debatbog med en stærkt provokerende titel, så er den fyldt med modsætninger, misforståelser og kritik. Hvad skulle den ellers være? Hvorfor skulle man ellers skrive en debatbog? Så Lars Qvortrup, du har helt ret: Pissedårlig undervisning er en mærkelig bog.

Det lægger den nu heller ikke skjul på. Allerede forordet afslører: »Bogen er ikke en systemati