0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Mads Claus Rasmussen/Ritzay Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzay Scanpix
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg.

Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Du er velkommen til at deltage i debatten – send dit indlæg til debat.skolemonitor@pol.dk

Erik Schmidt: Skoleledelsen er kommet på afveje

I folkeskolen ser vi i disse år en ny form for autoritær ledelse, der begrænser dialogen til et minimum og udstikker ledelsesbeslutninger fra et lukket ledelsesrum, skriver tidligere lærer Erik Schmidt.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Hver dag kigger jeg i min brevkasse, om der skulle ligge et anbefalet brev til mig fra Odense Kommune. Jeg har ikke set noget endnu. Det var trods alt den 29. november, der faldt dom i landsretssagen, som jeg gennem fire år sammen med min fagforening, Danmarks Lærerforening, havde ført mod Odense Kommune, så jeg forventer en slags kvittering for, at kommunens ledere har forstået dommen. Det er over 14 dage siden, den faldt.

»Thi kendes for ret: Odense Kommune skal anerkende, at advarslen den 2. juni 2014 t