Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningSom gammel trommeslager er min respekt for Blachman stadigt intakt og uberørt. Han kunne noget nyt – dengang i 1990'erne – hvor hans indlevede vildskab og energi i trommerne spillede op til Lennarth Ginmans kontrabas og gav den danske jazzscene nye toner.
Manden bliver jo ikke en dårligere trommeslager og musiker af, at han blander sig i debatten omkring folkeskolen. Men hvilken platform han får til dette, er jo ikke hans, men andres beslutning.
Useriøst, historieløst og mangel på respekt
Nej, min bekymring går mere i retningen af DR og de nuværende politiske vinde, der nærmest historieløst og ukritisk blæser videre på strømninger og diskurser som 'New Public Management', 'PISA-chok', 'globaliseringschok' eller sågar pludseligt opståede ideer af enkeltpersoner, der laver det ene eksperiment efter det andet.
Nu et 'kreativitets-eksperiment' med Blachman, fordi flere og flere lufter deres bekymring for skolens manglende mulighed for at understøtte elevers kreative tænkning (med rette efter min mening).
Afprofessionalisering af lærerne kan meget vel blive et resultat af den måde skolen styres på
Jens Jakob Ellebæk, lektor
Men det er for useriøst, historieløst og mangler respekt for skolens opgave og lærernes faglighed. Måske afspejler DR's prioriteringer her meget go